En del av er har fått flera påminnelser om betalning av medlemsfaktura för 2023. En del kanske tycker det ser konstigt ut eftersom avsändaren är en WIX address och inte direkt från Sweca. (WIX är leveratör av vår hemsida så det helt i sin ordning.)
Systemet uppbyggt så att Först skickas en offert ut, en s k "price quote" som man ombedes acceptera genom att klicka på medföljande länk. När man accepterat den så generar systemet en faktura som sedan prickas av i systemet när betalning är erlagd.
Man kan strunta i att klicka/acceptera utan bara betala så görs ovanstående manuellt av kassören, inga problem. Om man däremot inte betalar inom förfallotiden så måste förfallodagen ändras och offerten skickas om.
Hela proceduren med offert och faktura görs igen.
Det hade naturligtvis varit enklare att skicka ut faktura direkt men tyvärr tillåter inte systemet detta och att göra det manuellt är
mycket omständigt och arbetskrävande.
Hoppas detta räcker som förklaring, annars hör av er till mig.
M v h
Claes/Kassör
Comments